Julia Perez and Ria Irawan Umrah together


Julia Perez lived pilgrimage to the holy land of Mecca, with her parents, Ria Irawan, and Micky.

They had already departed from Soekarno-Hatta Airport, Tangerang, on Monday (01/02/2017) afternoon today.

Before leaving, Ria Irawan and Julia Perez explained that they aim due to the departure of worship.

"We are always reminded of worship should lillahi Almighty. But as human beings definitely will flow expectations in the form of a prayer. Staying remember what must be offered," said Ria Irawan encountered in Swissbell Hotel, Tangerang, on Monday afternoon.

Ria adds, he and Julia Perez has the intention in the Umrah this time will not bother closest people in Indonesia.

"We pray that could have lives up to second ahead of kabah already the most. We were both more treatment intention," he said.

"I was just six days ago chemotherapy, chemotherapy and surgery Jupe week as well. We intend not want repotin people," he continued.

Further Ria, she and Julia Perez does not want to walk with setres pilgrimage. He will undergo the ritual to cool.

That is because the new husband Ria, which has just become converts Mikcky. Therefore, Micky was still practicing to worship.

"Mikcy also mualaaf, he still guns understood to be reading what and prayer. Stiff with language araba and prayer. For me and Jupe, Umrah relieve tired also in the sense that every day the hospital, needles, and medicines taken and entered kedarah engga good, "he said.

Although Julia Perez to take medication, Ria cancer do not carry the drug because the drug which he lived, is chemotherapy.

"I forget to take medication. I think there is a palm-zam zam water, and prayer also yag be more positive in my health," said Ria Irawan




see in indonesia






Julia Perez jalani ibadah umroh ke tanah suci Mekkah, bersama kedua orangtuanya, Ria Irawan dan Micky.

Mereka pun sudah berangkat dari Bandara Soekarno-Hatta, Tangerang, Senin (2/1/2017) sore hari ini.

Sebelum berangkat, Ria Irawan dan Julia Perez menjelaskan kalau kepergian mereka bertujuan karena untuk ibadah.

"Kita selalu diingatkan ibadah harus lillahi taala. Tapi sebagai manusia biasa pasti akan mengalir harapan yang berbentuk doa. Tinggal mengingat apa saja yang harus dipanjatkan," kata Ria Irawan yang ditemui di Swissbell Hotel, Tangerang, Senin siang.

Ria menambahkan, ia dan Julia Perez memiliki niat dalam umroh kali ini tidak akan merepotkan orang-orang terdekatnya di Indonesia.

"Kita berdoa supaya bisa punya nyawa sampai detik di depan kabah udah paling. Kita niat berdua lagi treatment," ucapnya.

"Aku baru enam hari yang lalu kemoterapi, Jupe seminggu kemoterapi dan operasi juga. Kami berniat tidak ingin repotin orang‬," sambungnya.

Lanjut Ria, ia dan Julia Perez tidak mau ibadah umroh berjalan dengan setres. Ia akan menjalani ibadah tersebut dengan asik.

Hal itu disebabkan suami baru Ria, yakni Mikcky baru saja menjadi mualaf. Oleh karena itu, Micky pun masih berlatih untuk beribadah.

"Mikcy juga mualaaf, dia masih ngga ngerti harus bacaan apa dan doa. Kaku dengan bahasa araba dan doa ini. Buat saya dan Jupe, umroh melepaskan penat juga dalam artian setiap hari rute rumah sakit, jarum, dan obat-obatan yang diminum dan masuk kedarah engga enak," tuturnya.

Meski Julia Perez membawa obat, Ria yang terkena kanker juga tidak membawa obat karena obat yang ia jalani, adalah kemoterapi.

"Saya lupa bawa obat. Saya pikir disitu ada kurma, air zam zam, dan doa juga yag akan lebih positif dalam kesehatan saya," ujar Ria Irawan